فرماندار يزد گفت: برگزاري دو انتخابات همزمان، كار سنگيني است، ولي نشدني نيست.

محمود عظيمي نيا "در خصوص برگزاري دو انتخابات همزمان گفت: برگزاري دو انتخابات مهم و همزمان، كار سنگيني است و خصوصا اينكه از لحاظ برگزاري هم، شرايط خاصي دارد.

وي افزود: در مجلس خبرگان، هيات نظارت انتخابات، به عهده شوراي نگهبان است و درانتخابات شوراي شهر و روستا، نمايندگان مجلس دخيل هستند و بايد براي كادر اجرايي، افراد مناسب انتخاب شوند.

وي افزود: خوشبختانه در استان يزد اين مسائل كمتر ايجاد مشكل كرده است.

عظيمي نيا خاطرنشان كرد: در روستاها در انتخابات خبرگان، از صندوق سيار استفاده مي‌كنيم، ولي بايد براي شوراها، هر روستا، يك صندوق در نظر گرفته شود و كادر اجرايي مشخص و مجزايي داشته باشد.

فرماندار يزد تصريح كرد: وظيفه ما برگزاري انتخابات سالم و بي نقص است و از من تا كوچكترين فرد مجري، فقط وظيفه برگزاري داريم و حق دخالت در اينكه چه كسي انتخاب مي‌شود، را نداريم.

وي، كم شدن هزينه‌هاي انتخابات را از نقاط قوت تجميع دانست و خاطرنشان كرد: خوشبختانه با برگزاري دو انتخابات همزمان، هزينه‌هاي بسيار زيادي كاهش مي‌يابد، ولي بايد دقت عوامل اجرايي به گونه‌اي هماهنگ انتخاب شوند، تا مشكلي ايجاد نشود.

عظيمي نيا در خصوص حضور نيروهاي بسيج در كادر اجرايي انتخابات گفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري، هر شخصي كه وظيفه خود را به خوبي انجام دهد، يك بسيجي است و اين در حالي است كه بسيج يك تشكل مردمي است و نه نظامي و اينكه فعاليت بسيج در كادر اجرايي انتخابات، فعاليت نيروي نظامي مي‌دانند، اشتباه است.

وي افزود: همانگونه در اداره يك صندوق راي، از نيروي مردمي استفاده مي شود و با در نظرگرفتن اين مسئله كه بسيج به عنوان يك تشكل مردمي و بدون هيچ چشم‌داشتي فعاليت مي كند، مي‌توان در برگزاري انتخابات سالم، از آن بهره برد، ولي حق دخالت در راي مردم را ندارند و در اين صورت برخورد خواهد شد.

وي با دعوت از تمام اقشار مردم براي ارائه پيشنهاد به فرمانداري براي برگزاري انتخابات سالم گفت: هر چه به مراحل برگزاري انتخابات نزديك تر شويم، از مردم تقاضا داريم تا پيشنهادات خود را براي هر چه بهتر برگزار كردن انتخابات و آن هم با حضور تمام گروه‌ها و احزاب و تفكرات هستيم.

وي با ضروري خواندن وجود احزاب براي جامعه گفت: با اين وجود كه حزب چيز خوبي براي جامعه است، ولي متاسفانه اين نقش، در ايران جا نيافتاده است.

عظيمي نيا خاطرنشان كرد: همه احزاب را به يك چشم نگاه مي‌كنم و امكانات را به طور يكسان در اختيار آنان براي برگزاري با شكوه انتخابات قرار خواهم داد.

وي افزود: من به هيچ حزب و دسته‌اي نظر خاصي ندارم و شعار من، نه چپ، نه راست، فقط ولايت فقيه است، ولي خيلي از تفكرات و تزها را قبول ندارم.

فرماندار يزد در عين حال با اشاره به فعال‌تر شدن احزاب گفت: منتظر حضور پررنگ تمام احزاب و تفكرات در انتخابات هستم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا